Sunday, June 7, 2009

Kaulah Sang Cinta Itu



Aku bagaikan burung yg terbang
Bebas lepas di angkasa
Saat kuputuskan 'tuk pergi darinya
Karena hanya ketidakpastian yg ia berikan

Dan kini, salahkah jika ku bahagia
Karena menemukan dirimu
Tlah kuputuskan untuk bersamamu
Dan kuharapkan ini 'tuk selamanya

Kau yg selalu kuinginkan, kuharapkan
Kaulah yg selalu kutunggu dan kudambakan
Biarkan kita tutup semua masa lalu, milikku dan milikmu
Kita tulis cerita yg baru, yg hanya kau dan aku yg tau

Marilah, sambut tanganku wahai kekasihku
Ku kan berikan semua yg kau butuh
Tanpa kau harus menyuruh
Karena ku tau, kaulah "Sang Cinta" itu..
Continue Reading...

Wednesday, June 3, 2009

Kangen Posting, Tapi...


Bismillah..

Bingung mo nulis paan hehe.. Yg jelas ada rasa kangen nulis, kangen temen-temen dan komentar-komentarnya yg kadang lucu, ngasi semangat, bahkan aku juga kangen komentar yg garing kaya kerupuk yg digoreng terlalu kering! Hihihi..

Eniwei, aku lagi duduk-duduk, blom mandi (ehem!) karena (lagi ngeles nih..) nunggu giliran dilulur. Si mboknya sekarang lagi mijitin mamah, tadi papah dah slese dipijit duluan. Oya, papah-mamah lagi ada di Jakarta niih! (^_^)

Blom banyak-banyak ya nulisnya, tapi aku janji deh pelan-pelan mulai nulis lagi. Lebih buat diri sendiri sih, supaya lega, supaya tenang. Kalo adik bungsuku bilang, "Oh, tulisan yg gak penting itu ya?" Wkwkwkwk..

Segini dulu ah.. Salam kenal buat yg baru mampir ke rumah butut ini, dan salam kangen buat temen-temen lama yg masih sudi mampir (kaya nama restoran Padang ya? Hihi) ke sini. Kangen sama semuanya! Insya Allah, aku bakal mampir-mampir ke rumah temen-temen, tapi sedikit-sedikit yaaa.. Masih sakit soale.. Huhuhu..
Continue Reading...

Tuesday, March 24, 2009

Always Be My Baby (David Cook - American Idol recording version)



We were as one, babe
For a moment in time
And it seemed everlasting
That you would always be mine

Now you wanna be free
So I’m letting you fly
Cause I know in my heart, babe
Our love will never die, no..

Chorus:
You’ll always be a part of me
I’m part of you indefinitely
Girl, don’t you know you can’t escape me
Ooh darling cause you’ll always be my baby
And we’ll linger on
Time can’t erase a feeling this strong
No way, you'll never gonna shake me
Ooh darling, cause you’ll always be my baby

I ain’t gonna cry, no
And I won’t beg you to stay
If you’re determined to leave, girl
I will not stand in your way

But inevitably you’ll be back again
Cause you know in your heart, babe
Our love will never end, no..

Chorus:
You’ll always be a part of me
I’m part of you indefinitely
Girl, don’t you know you can’t escape me
Ooh darling cause you’ll always be my baby
And we’ll linger on
Time can’t erase a feeling this strong
No way, you'll never gonna shake me
Ooh darling, cause you’ll always be my baby

I know that you’ll be back, girl
When your days and your nights get a little bit colder ooohhh
I know that you’ll be right back
Oh baby, believe me it’s only a matter of time

Chorus:
You’ll always be a part of me
I’m part of you indefinitely
Girl, don’t you know you can’t escape me
Ooh darling cause you’ll always be my baby
And we’ll linger on
Time can’t erase a feeling this strong
No way, you'll never gonna shake me
Ooh darling cause you’ll always be my, my baby

You’ll always be a part of me
I’m part of you indefinitely
Girl, don’t you know you can’t escape me
Ooh darling cause you’ll always be my baby
And we’ll linger on
Time can’t erase a feeling this strong
No way, you'll never gonna shake me
Ooh darling, cause you’ll always be my baby

Always be my baby..


ps:
Actually, I think this song sounds like a tragic one. When someone that you love (more than your life, I guess) dumped you this way, hm.. it's so sad. Is he a pathetic or what?? Still hoping his ex will go back to his arms, when the girl determined to go.. Silly..

Yes, it is sweet, I admit, but I still think that he'll has to move on. If he got this thing ever happened on his real life, of course :giggle:

But still, it's a nice song.. Easy to listen. And don't you agree with me if I say that David Cook is so damn hot?? Beautiful voice, and gorgeous too.. He's almost perfect as a guy, I guess :wink:



I've also posted this on my Facebook notes hehe..

Continue Reading...

Special Offers = Big Price Cut!


To be honest, at the first time I got this task, I thought Direct TV was the same with some cable tv services. But when I searched more information on the website, I found that Direct TV connected directly to the satellite on delivering channels to their customers, using decoders as receiver.

But it's not the point right now. What so interesting is that they are offering Direct TV Specials! I give you some of the screen shots here, one at the top of this post and the other one is here.

This Direct TV Offers announced their big promo on channel packages, and it claimed as the BEST OFFER of the year from DIRECTV! Isn't that great??

C'mon, let's go check it in details:
- You can save more than $350!
- $21 OFF per month for 12 months
- With 3 months FREE of HBO, SHOWTIME, and STARZ
- FREE HD, DVR, or HD DVR receiver upgrade (with qualifying programming, DVD and/or HD Access fee commitments required)
- You can get more than 265 top channels (including local channels on which eligibility will be based on service address, 31 premium movie channels, and over 35 specialty sports channels!)
- The Premium Channels are including:
Movie: HBO (7 channels), SHOWTIME (9 channels), STARZ (12 channels), CINEMAX (2 channels)
Sport: SPORTS PACK (35+ channels)

Oh well.. Ok, this offer makes me successfully drooling now! I was hired by Indonesia's biggest cable tv company, and I know pretty good about these premium movie packages! Trust me, you'll get more than you paid if you take this offer NOW!

SO, GET HURRY! This promo will be expired on July 7, 2009! If you planned to subscribe on premium tv services, this is the time. You'll save big numbers of your money if you call them right now to subscribe, because this crazy price will not last forever. Like I said on the title, Special Offers means Big Price Cut! Go to Direct TV for further information about their phone number and other details. And then enjoy your premium channels at home! (^0^)

Continue Reading...

Go Exercise, Go!



I think my body feels so heavy lately! Even my family always say (of course they are!) "Don't be silly, that's only in your mind!", but I found out that my body shows its shape so clearly when I wore some of my fit-body shirts :cries: I wonder, is it because I was too lazy to go out and get some exercise since I have to taking care of my nephew just by myself started from January until now??

Dont' get wrong, I never think it was my nephew's false, I just blame myself and my stupid laziness sigh..

Okay, just forget it, all I have to do now is looking for an exercise that can help me to decrease my weight (or "just shaping your body so you'll get more healthy", like my family said). Should I
choose fitness or body language? Which one is the best choice for me?? Beside that, I guess I have another problem: I hate if I have to do the exercise at the public studio because I'm not too comfort being together in a place with lots of peoples that I dont' know them well. I still have that introvert thing inside, I think :( What should I do now??

I guess, if that's the problem, then maybe I should have the machine at home. So I can do my exercise comfortly. Isn't that a good idea? :giggle: Start googling now! Here we gooooo...

Open this fitness online store, wow.. they have a complete series of exercise machines! :clap: There are some tabs where they classify the machines, such as agiles, ellipticals, treadmills, bikes, and combos. Not to forget the accesories too. Great! They're on SALE program! Yippieeeeeeeeeee...

*First and second things to do after this: Count my piggy bank and ask for my dad's help* :mwahaha:


Continue Reading...

Monday, March 23, 2009

Aku Ingin Mencintaimu



Aku ingin mencintaimu
Dengan menyerahkan seluruh hidupku
Hati dan tubuh yang hanya menginginkanmu
Sejak aku menyadari bahwa hatiku telah terikat keberadaanmu

Aku ingin mencintaimu
Lihatlah, sejak mataku terbuka
Hingga kembali terlelap nantinya
Aku tidak bisa memikirkan siapapun kecuali dirimu!

Aku ingin mencintaimu
Terus menghormati dan menyayangimu seumur hidupku
Untuk terus memelukmu hingga maut menghentikan langkahku
Karena aku tahu seperti itu pula caramu mencintaiku

Aku ingin selalu mencintaimu
Dengan sebentuk cinta untuk Dia, Sang Maharaja penguasa hatiku
Yang tak pernah bosan memberikan yang terbaik untuk hidupku, termasuk menghadirkanmu
So I swear I will always love you!


ps: Cinta itu aneh ya? Terkadang ia hadir tanpa terduga, dan di saat kita tidak meminta. Tapi terasa begitu indah saat ia datang mengetuk pintu hati dan menyelonong masuk tanpa permisi (^0^)/



Image source: http://4.bp.blogspot.com/_E3Gsicncbhs/SZ44pJ9rUqI/AAAAAAAAAN0/LT5kaqC8RD0/s400/250px-love_heart.jpg
Continue Reading...

Friday, March 6, 2009

I'm Yours (Jason Mraz)



Well you dawned on me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks, and now I'm trying to get back

Before the cool done run out, I'll be giving it my bestest
And nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love

Listen to the music of the moment people, dance and sing
We're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved loved loved loved loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm sure
There's no need to complicate, our time is short
This is our fate, I'm yours

D-d-do do you, but do you, d-d-do
But do you want to come on
Scooch on over closer dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed

I guess what I be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons
It's what we aim to do, our name is our virtue

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Come on and open up your mind and see like me
(I won't hesitate)
Open up your plans and damn you're free
(No more, no more)
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
(It cannot wait, I'm sure)

So please don't, there's no need
(There's no need to complicate)
There's no need to complicate
(Our time is short)
'Cause our time is short
(This is our fate)
This is, this is, this is our fate
I'm yours

Oh, I'm yours
Oh, I'm yours
Oh, whoa, baby you believe I'm yours
You best believe, best believe I'm yours


ps: Still love this song so much! :giggle:
Continue Reading...

Wednesday, March 4, 2009

It's For You To Believe



See the sunshine in the early morning
Will gives you its blessing to face the new day

Look at the rainbow after the rain
Then suddenly it warm your heart and smile that arise on our lips will invite me to join

Waiting for the moon to be full
Gonna make your heart feels like wanna grab and save it for yourself

And if you hear the wind whispering my voice calling out your name smoothly
You surely know the love inside my heart still waiting for you to unlock the door and make it free to love you

Can't wait for the moment to come!

I love you..






ps: Image diambil dari Deviantart-nya Boncell, salah satu anakku sayang.. Makasih ya Cell, maap, Mami minta ijin bwt makenya lewat Facebook aja hehe..
Continue Reading...

Wednesday, February 18, 2009

Fathir's 2nd Birthday!




Selamat Ulang Tahun Fathir.. Semoga menjadi anak yg sehat, soleh, pinter, bageur, patuh dan sayang sama Papa David-Mama Pipit-Mami Ulie-Papi Ally-Kakek-Nenek-Om Iman-Om Dede yaaa.. Hehe..

Semua sayang Fathir lhoo.. *hugs*
Continue Reading...

Posting Iseng Sambil Nge-Baby Sitting Ponakan (^_^)

Masih blom sempet login ke blog (dan yg lainnya!) pake lapie nih.. Ini aja postingnya pake hape hiks..

For some reasons:
- Rumah yg masih 'pabalatak' setelah pindahan
- Ponakan ganteng yg blom mau ber-akrab ria dengan mbak-mbak barunya dan masih nyariin si Mami Ulie tiap kali 'menghilang' dari pandangan matanya
- Tumpukan kerjaan yg telah di pending sekian lama yg malah makin membuatku malas untuk mengingatnya (hiks)
- Barang-barangku yg tercecer karena blom sempet angkut lemari dari kostan di Karawaci, dan
- Salah 1 dari mbak barunya Fathir yg masih harus diajari supaya lebih punya 'inisiatif' dalam kerjaannya.. Wew! Bener-bener sekarang ini aku total menjadi "tante rumah tangga" euy!

Aku ga nyesel sih, rasanya semua ini worth it klo bisa ngeliat ponakanku tumbuh sehat (bahkan TERLALU SEHAT alias ga bisa diam!) dan makin deket denganku. Tapi jujur aja, aku jadi feel guilty klo inget downline, temen blogger dan deviantart yg dengan sangat terpaksa aku telantarkan beberapa lama ini sebagai 'bayarannya' :(

Aku nulis ini sambil ngeliatin Fathir nonton DVD Dora The Explorer entah untuk yg ke berapa ratus kali tapi tetep aja matanya terpaku ke TV seakan-akan ini adalah acara-nonton-Dora-untuk-yg-pertama-kali. What a baby! Padahal matanya nunjukin klo da ngantuk berat, tapi tetep aja Fathir ngotot nonton sambil muter kesana-kemari. Malah akunya yg jadi ngantuk booo.. Hwakaka..

Oya, jadi inget, hari Minggu kemarin Fathir ngerayain ultah di Bakmi GM Melawai. Benernya pingin posting fotonya tapi filenya ngga ada di sini. Ntar aja deh pas aku posting yg baru hehe.. Sejarah nih, aku cuma posting yg pendek, ga nyampe 2000 karakter. Pasti sebatang a mild pun ga abis, kalo Nyante Aza Lae bilang hwakakaka..

PS: Udah diedit kan postingannya hehe.. Tadi kacau gitu dibacanya soale postingnya pake hape, makanya ga bisa pake paragraf. Maap yaa hihi..
Continue Reading...

Saturday, February 7, 2009

Pengakuan Dosa

Sebenernya sih aku bingung mo nulis apaan saat ini dan mo mulai darimana *sigh*

Oke. Sebelumnya, aku mo bilang terima kasih banyak-banyak untuk semua temen-temen blogger yg udah mau repot-repot mampir ke sini, baik itu temen-temen baru, apalagi temen-temen lama. Terima kasih karena masih bersedia untuk datang ke sini, meninggalkan jejak di SB, dan masih sudi menyapa seorang teman bernama 'Ulie' yg saat ini sedang berubah jadi totally autis, kalo gak mo dibilang mati suri hiks.. Terima kasih banyak, banyaaakkk banget.. Terus terang, aku terharu dan senang karena masih ada yg inget bahwa seorang Ulie itu mungkin masih 'hidup', bernafas, dan bernyawa di suatu tempat.

Bloggers, maaf yaa.. Bukan maksud hati untuk 'melupakan', bukan pula disengaja untuk gak mampir balik ke rumah teman-teman semua. Maaf bangeeeettt... Tapi sejak beberapa bulan yg lalu, entah kenapa aku merasa jenuh dan kehilangan kepercayaan pada diri sendiri. Aku merasa kehilangan jejak, kebingungan antara mau melakukan ini ataukah itu, dan akhirnya setelah menyelesaikan cerita tentang "Si Beruang Kecil" yg jelas-jelas adalah gambaran perasaanku saat itu, aku memutuskan secara sepihak bahwa "Aku ingin berhibernasi". Yup, aku ingin menghilang untuk sementara waktu dari semuanya, agar aku dapat berpikir sekali lagi tentang semuanya, sedikit demi sedikit, sehingga aku dapat menarik kembali benang merah yg (menurutku sendiri) telah terputus dari apa yg telah aku jalani selama ini.

Tapiiiiii... rupanya proses ini gak segampang yg aku kira :( Banyak faktor eksternal yg justru lebih menguatkan efek hibernasi ini. Koneksi internetku yg amat sangat menyedihkan (baca: lebih banyak putus daripada tersambung) selama aku merayakan hari raya idul fitri di Palembang, membuat semangatku menjadi drop melewati ambang batas terrendah yg bisa aku toleransi. Belum lagi masalah ini selesai, ada masalah lain yg masuk ke dalam kehidupan personalku. Eh tiba-tiba aku juga dapet kabar kalo Papah masuk rumah sakit karena diabetesnya kambuh dan kadar gula darahnya melonjak tajam hingga 500-an. Dohhh... Rasanya pingin teriak aja saat itu!

Jujur aja, saat itu hanya Ipanks yg gak bosan-bosannya menjadi penghibur hatiku. Nggak peduli saat itu siang atau malam, tanpa rasa malu aku terus-menerus menghubungi Ipanks setiap kali hatiku berulah, untuk mengadukan hatiku yg berubah-ubah moodnya tanpa kenal waktu. Yg terjadi saat itu adalah mungkin aja detik ini hatiku senang bukan kepalang, tapi bisa jadi beberapa menit kemudian jantungku tiba-tiba berdegup kencang dan berdebar-debar tanpa sebab, yg menyebabkan aku menjadi bersikap dan mengatakan hal-hal aneh. Hal ini terjadi berulang kali, sampai akhirnya aku merasa telah merepotkan Ipanks terlalu banyak dan menjadi malu hati, kemudian secara tiba-tiba aku memutuskan untuk berhenti merepotkan Ipanks dan mencoba sendiri untuk mengayomi isi hati tanpa tergantung dengan siapa pun lagi. Aku tau, pasti saat itu Ipanks kebingungan karena kehilangan fans secara mendadak tanpa pemberitahuan (karena selama periode itu kami saling menghubungi nyaris sepanjang hari, baik via SMS maupun telfon), tapi aku sendiri merasa kesulitan untuk menjelaskannya. Belum lagi aku juga merasa bahwa keakraban yg sebelumnya terjalin di antara kami berempat sebelumnya, tiba-tiba terasa kehilangan bentuknya. Jujur, aku sedih.. Maaf ya Panks, aku emang aneh, aku emang unpredictable, dan gak semua orang bisa mengerti hal ini. Aku sadar, kalo saat itu aku sedang merasa 'kosong', totally empty. Maaf sekali lagi karena aku baru bisa bicara soal ini sekarang yaa.. Sementara itu aku masih tetap vakum ngeblog, vakum ngeplurk, vakum dalam banyak hal. Aku hanya fokus di deviantart, satu-satunya yg aku jalani untuk membuatku tetap merasa 'hidup' saat itu.. Untung ada Ivan. Aduh Cumi, you really saved me!

Setelah itu, seseorang datang untuk mengisi 'kekosongan' yg aku biarkan tetap berada dalam keadaan seperti itu selama beberapa lama. Aku yg pada awalnya nggak berniat untuk membuka hati dulu sampai dengan batas waktu yg belum bisa ditentukan, akhirnya menyerah. Aku mulai aktif lagi di Facebook, dan mulai menimbang-nimbang untuk aktif ngeblog lagi. Apalagi saat mulai mendapatkan job review, semangatku mulai timbul. Tapiiii... rupanya ini emang belum selesai. Baru juga keputusan itu dibuat, tapi belum lagi aku lakukan, tiba-tiba pembokat minta berhenti! Aduh maaakkk.. Padahal saat itupun keluhanku terhadapnya udah banyak: nyuci piring dan pakaian nggak bersih, beresin rumah nggak becus, menyetrika nggak pernah rapi, menunda-nunda menyetrika sehingga pakaian bertumpuk di kamarnya, pakaian yg disimpan di lemari berjamur akibat dimasukkan dalam keadaan lembab, dan kesukaannya nongkrong di tetangga sebelah sambil membawa Fathir membuatku nyaris naik darah karena posisi rumah ini yg di pinggir jalan yg ramai dengan kendaraan bermotor membuatku khawatir akan keselamatan Fathir. Yg paling membuat kekesalanku memuncak adalah saat si mbak ini udah nggak ada di rumah, aku dan adikku melakukan pengecekan ke bagian-bagian rumah yg nggak pernah kami sentuh selama ada pembokat (alias tempat mencuci baju dan kamarnya). Tau gak apa yg aku temukan? Hal-hal yg menjengkelkan! Tumpukan seprai kotor yg sudah direndam deterjen dan menyebarkan aroma menyengat, piring kotor bekas dipakai dengan sisa makanan di dalam tumpukan pakaian siap setrika, plus semut yg menggerayangi pakaian kami yg menempel di piring tersebut! Masya Allah.. Aku hanya bisa mengelus dada melihatnya saat itu.

Saking kesal dan kecewanya, akhirnya aku mengambil keputusan untuk tidak pakai pembantu dulu untuk sementara dan mengambil alih urusan perawatan keponakanku secara langsung selama adikku dan suaminya bekerja. Dengan konsekuensi semua yg udah aku rencanain akan berantakan, dan bubye internet untuk sementara waktu karena Fathir pasti menuntut perhatian full saat ia terbangun. Di saat ia tidur, aku masih harus masak dan bersih-bersih rumah sambil sekali-sekali curi waktu untuk online di Facebook. Tapi untuk ngeblog? Mana mungkiiinnn...

Kepanjangan ya curhatnya? Maaf yaa.. Tapi mumpung saat ini aku lagi bisa menebalkan muka untuk online dulu sementara adikku dan suaminya sedang packing barang. Yups, kami sedang bersiap-siap untuk pindah rumah ke Cidodol (masih di Kebayoran Lama juga sih) karena kontrak rumah yg ini akan habis bulan Februari ini dan kebetulan Papah menyediakan dana awal untuk membeli rumah di daerah tersebut. Alhamdulillah, kondisinya masih baru dan yg paling penting posisinya tidak di pinggir jalan. Aku juga jadi bisa mengangkut barangku yg di kostan di Karawaci. At least hidupku akan lebih teratur, karena aku ini tipe orang yg suka mengatur barang agar enak dilihat dan nggak berantakan. Makanya sering kali aku menghela nafas setiap kali melihat kamar adikku yg nyaris selalu penuh dengan barang dimana-mana. Duh, kok jadi cerita soal adikku yaa?? Maap ya Piet..

Udah ah, niatnya cuma mo bilang 'terima kasih' dan 'maaf' aja malah jadi melebar kemana-mana hiks.. Sekali lagi, maafin aku ya bloggers.. Aku masih butuh waktu untuk kembali aktif di sini. Aku juga kangen bertukar cerita dengan semuanya, tapi apa daya, mungkin sampai akhir bulan ini hidupku masih akan menjadi 'tante rumah tangga yg baik dan benar'. Wish me luck yah..

Continue Reading...

Listen to the music



You know, when I have to go outside for some reasons, I'm a girl who always get bored so easily on my trip when I can't talk to somebody that I've known. Then why should it be 'somebody I've known'? Because I always tell myself to not talking with strangers *giggle* I only have two choices to get myself relax in this situation (specially when I got trapped on a traffic jam, sigh, I hate it the most!): calling one of my friends by picking one name from my phonebook, or enjoy myself by listening to my favorite songs from my iPod *LOL*

And why it should be 'friends', not 'a boyfriend'? Because he's kind a 'busy bee' (this is how I always called him) because of his job takes his time almost 24 hours when somebody asked him to made songs or even an album. Fyi, he's a music director freelancer, so I even cannot contacted him when he wanted to be full concentrated on it *sigh* But I have to faced it, he loved his job so much. Not mention that he also has a band which on progress to launch their first album. So, I can't do nothing unless pray for your good luck and success, hun *hug*

By the way, back to my first story about the choices, I usually take the second one, listening to music. Because the first one has big disadvantages: calling friend means I have to pay more for the bill later *giggle* and it's gonna disturb anyone who's sitting next to me at the time. I prefer to be 'autism' and do nothing, so I don't have to annoying anyone with my voice when I talked to someone on the phone *LOL* Beside that, you can say that I'm kinda addicted to music and can't live without it. I even cannot sleep if I turned off my laptop before go to bed, just because I hate the situation when the night is too quite. If you ask me which site that have a complete directory about this gadget, let me recommend you to try this one. You can search not only iPod 32GB Touch that I hardly wanted now *drool*, but this site will refer you to hundreds of online stores, so you can make comparisons between them before. Don't you think it's a great idea too, like me, to have a lot of informations before we have to decide something? *wink*

Oh boy, I wonder, is there someone in this world would gonna buy me the gadget that I adore so desperately? *daydreaming* Because I don't want to buy it with my own money, it's sooooo expensive and gonna make me bancrupt with only one winking! I also will not wanna pay for something that can be easily gone because of my slovenliness, because I've already lost my iPod Nano *cries*

Somebody must be call me as 'materialistic girl' after read this post at the paragraph before, I guess. Don't worry, I'm not that kind of girl. It's only a joke, you know.. *giggle*

So turn on you iPod now, and listen to the music then. Viva enjoy! *clap*


Continue Reading...

Monday, February 2, 2009

Looking for Car Seats?

There's no doubt that you'll gonna need a car seat when you have a new baby. Sure, it's a vital need of security when you bring your baby, specially when you go alone just with your baby and no other person are going with you to keep the baby safe. Or maybe your baby has already grow up and become an active toddler, so you don't have any other choice unless tied up your toddler tightly on the car seat to keep him/her safe while you're driving ^_^

This is what is happening to me, still :) Hey, I haven't married so I don't have my own kids yet, but I have a nephew, an active 23 months baby boy, who always wants to put himself on the driver's seat and act like he's driving! He always angry and cries loudly if he's not allow to do that. So all I can do to drive safely when I go out from home for some reasons and I have to bring him with me, I always put him on his car seat and make sure that he's safe for the ride. Plus some snacks to make him more calm while I'm driving :giggle:

I bought (with my dad's money :p) this car seat at one offline store of car equipment. But after I did it, I browsed on the internet and I found this site. Oh boy, it has so much choices of car seats from lots of brands! When I did a few comparisons from the one that I had bought with some brands that offered on this online store.. Wow.. I guess I was a little bit too hurry on made a decision when I bought that car seat :(

This site offers much. I began search from Britax Car Seats, and you know what? This brand offers you more that you can imagine, because it made lots specifications which you can choose based on your need for your infants and kids!

Geez.. I guess I'm gonna bookmark this link for my other purposes later, when I need recommendations again.


Continue Reading...

Saturday, January 17, 2009

Bandung's Indie Corner Part #6

INDIE CORNER Part #6


Live performance by:


Solffes

The Drama

Hopeland

Naluri




They will be on stage at Tuesday, January 20th, 2009
Start from 22.00 pm - till drop
Location: SCORE! Bandung @ CiWalk


Presale tickets available at "Blaze Distro" or contact Agung (0817620887)


Presale tickets: Rp. 20.000,-
On the spot: Rp. 35.000,-


See you there!



Special event:

DINNING OUT

will launch their new album @ SCORE! Bandung
on January 27th, 2009

Strictly NO weapons, drugs, putside drinks, short
and sandals, personal bodyguard or bad attitude.


Dress up is a must!



Event organizer by VICTIM Entertainment

Partners:
Blaze Distro
STV
OZ 103.1 FM Bandung
OZ Discoland
Circle K
ARDAN 105.9 Bandung FM


Continue Reading...

Friday, January 16, 2009

Need A Foreclosure?



When I got this topic from the advertiser, I must admitted that I got so nervous just because I don't even know about what exactly a "foreclosure" is (blushing icon). So, what I've done at first was just searched what's the meaning of foreclosure at some online dictionary (giggle icon) and repeatedly think about it many times, and what I'm gonna write for this topic.

I also opened and read the Free Foreclosures many times, try to catched the owner's (her name is Gwen) essential meaning and what exactly her heart told her when she built this site. Okay, I think I got the point when I read all of her writing at her blog, and now I'm trying to write it down. Actually it was not an easy job because, to be honest, I haven't any experiences on it hehe.. ^_^

I found some new added definitions about Foreclosure at her blog. This is what she said:
Foreclosure - From Yourdictionary.com “The legal procedure for satisfying claims against a mortgagor in default who has not redeemed the mortgage: satisfaction may be obtained from the proceeds of a forced sale of the property”

Okay, one thing for sure, I think it was a brilliant idea when she decided to start built a website that listing free foreclosures at her area where she lives. Many websites offered this tool is for free, but Gwen found what they said it's not true (I guess she had a bad experience about it, maybe), because she said that we still have to pay some money after they helped us got the foreclose data -please correct me if i'm wrong- so Gwen started to think is it possible for her to made a website that having so much informations about foreclosure data from the bank to help peoples who might need it, for free! Wow, I always have a high respect for people like her, who has this kindhearted for others. I hope, what she's still doing with the Free Foreclosures gonna help a lot of peoples who's looking for houses. What a noble hope.. I think I want to hug her for this, it's hard to search for people like this lately. Many peoples only think about money. Good job, Gwen! (hug icon)

So, I recommend you to come and visit Free Foreclosures if you're looking for a house and need the foreclosures. She had lots of it from many banks that cover almost all the states. Just click on any state at the map, and it will refers you to the foreclosures data with the realtor name plus contact email or number on each data. Some of it have photos, so we can see its condition before decide to put the one that might be interesting on our list to be visit later. She had listing foreclosures data from Bank of America Foreclosures, CountryWide Foreclosures, SunTrust Foreclosures, WellsFargo Foreclosures, and still working to get more data from other bank websites. Awesome! (clap icon)

Hey, I'm wondering, is it possible if Gwen also have the data for Indonesian foreclosure and put them at her Free Foreclosures website?? Okay, it was a silly idea and maybe more hard to do, but it gonna makes my job easier when I need this data for myself later ^_^


Image source: http://health.discovery.com/centers/kids/childproof/images/house_off.gif


Continue Reading...

Wednesday, January 14, 2009

Nguprek Fitur Facebook Sambil Ngantuk

Gara-gara mata gak mo diajak kompromi (padahal badan udah capek banget!), akhirnya aku jadi nguprek fitur di Facebook deh hihi.. Mulai dari test IQ, numerologi, sampe dengan tes untuk Personality Profile. Iseng berat deh beneran hahaha... Udahlah, aku males berpanjang-panjang, soale hasil tesnya lumayan banyak sih. Ntar yg baca pada bete hiks.. Jadi aku langsung copyin hasilnya aja ya..

Kadang-kadang bertanya-tanya sendiri, kenapa ya perempuan suka banget hal-hal kecil dan garing kaya ginian? Tapi emang banyakan bener lho.. Aku sampe heran sendiri bacanya gyahaha... *ngakak mode on*

Jadi kalo ada yg bener-bener mo tau tentang aku, silakan baca semuanya dengan teliti ya hihi.. :giggle:



IQ Test

You got 21 questions right out of a possible 30.

You took 13 minutes to complete the test.

We estimate your IQ to be: 121... The average person has an IQ of 100 - if you are over 100 then you are above average.

Find out what your IQ means - Click here for your detailed report, including the solutions and details of which answers you got wrong. --> kalo mo dapet report detailnya kudu bayar hiks..

Because your IQ is over 110 in this test you might get a more accurate IQ score from our NEW Advanced Level IQ Test - click here to take it. The advanced test includes harder questions to give more accurate results and a higher maximum score for the most intelligent people.
--> ngantuk dan lapar berat, jadi males ngerjainnya karena tesnya lebih njelimet hihi..

Intinya sih, lumayan deh kalo aku dianggap IQ-nya di atas rata-rata hwakakaka.. Not bad for a woman who hasn't sleep at all. Artinya kalo aku dalam kondisi fisik dan mental yg prima, hasilnya bisa lebih tinggi niiih.. ^_^ :headbang:



Numerology

Name: Yuli Yustia Sari
Birthday: 3 July 1977

Your Life Path Number is 7
Your Life Path Number represents the path you should take through life and the talents and skills you have to make your journey a rewarding one.

Having a 7 Life Path makes you a seeker of truth and knowledge. You enjoying exploring the mysteries in life and strive to find answers to the unknown. You are an analytical thinker and enjoy spending time alone with your thoughts. Avoid letting the isolation go to extremes.

Positive Traits
Analytical, Mystical, Prepared, Wise
Negative Traits
Aloof, Cynical, Superficial, Fussy
Associations
Tarot: Chariot
Astrology: Jupiter, Neptune, Mercury, Libra
Rune: Ehwaz
I Ching: #52 Ken
Tree of Life: Netzach, Victory
Hebrew Letter: Zayin, Ayin
Shamanism: Crab, Horse, Falcon, Tortoise
Element: Water
Alchemy: Bronze, Silver, and Gold
Aura: Red
Color: Purple
Gemstone: Amethyst
Crystals: Violet Rutile
Months: July
Week Day: Saturday
Lucky Numbers: 2, 4, 5, 7, 16, 25, 34, 43, 52, 61, 70, 79, 88, 97, 106
Flora: Crocus, Geranium, Poppy, Fern

Yg ini aku cuma ngerti bagian atas, tapi bagian yg "Associations"-nya gak ngerti sama sekali hiks.. Bodo ah!



Personality Profile

Welcome to your Personality Profile. Most people are aware of the Sun's zodiac sign that they were born under, however, it's not only the Sun sign that exerts a powerful influence over the birth chart and your character. The Rising Sign, the Moon, the planets also play an important role. Here are some of them:


Yuli Yustia Sari's Sun is in Cancer

Vitality
You're impressionable and sympathetic to others and able to listen patiently, but when your own feelings have been hurt, you can be very moody and irritable. You tend to protect your sensitive feelings and emotions behind a hard exterior shell, just like the crab.

Your family and roots are important to you, but you need to develop your own individuality. You'll have a strong parental instinct and will be protective and supportive to your children. If you have no children, this will probably be expressed in some other area of your life.

Kesimpulan: Aku shock berat karena ini semua bener! :wow: :clap:


Yuli Yustia Sari's Moon is in Aquarius

Habits
There's a tendency for you to think about your feelings rather than instinctively acting on them, or actually feeling them.

There's a mixture of openness to the new, combined with a stubborn resistance to change. You value personal freedom and independence, but this can lead to problems in your emotional life, which you'll probably reason away anyway. You prefer not to dwell on past emotional difficulties or conflicts, preferring to be open to future possibilities, but your emotions don't always obey your thoughts.

Kesimpulan: Bungkus maaangg... *terpingkal-pingkal karena merasa ketahuan rahasianya*


Yuli Yustia Sari's Rising Sign is Libra

Self-identity
Possessing an easy-going charm, you enjoy being surrounded by friends and co-operating with others. You go out of your way to avoid conflicts and you usually get what you want from life as others appreciate that you're willing to give as much as you receive. Possessing an innate sense of beauty, style and grace, money will be spent freely.

Kesimpulan: Siyal.. bongkar rahasia lagi di bagian terakhir.. *blushing*


Yuli Yustia Sari's Mercury is in Cancer


Mentality
Your mind is both intuitive and receptive. Your innate psychic receptivity enables you to pick up intuitively on what people are thinking and feeling. However, at times, you may tend to think too much about your own feelings, constantly examining how and why you feel the way you do.

At best, this can give an unusually deep understanding of your own emotional needs. At worst, your rational reasoning can be too strongly influenced by your emotions. Nevertheless, you'll make a good listener, as you're able to identify with and understand the problems of others, followed by advice given from the heart.

Kesimpulan: Pantesan jadi makin banyak yg curhat ya.. *nyengir*


Yuli Yustia Sari's Venus is in Taurus

Capacity for love
You have a loyal and steady approach to relationships. You'll want to feel stable and secure and will be happy to reciprocate these needs to your partner. Although at times you can appear quite reserved, this masks a deep and passionate nature. You can be strongly jealous of any situation or person that you feel is a threat to your emotional security.

Kesimpulan: Gyahahaha... No comment-lah! *ngakak*


Yuli Yustia Sari's Mars is in Taurus

Driving force
You are generally self-assertive, persistent and at times even rather aggressive. A great deal of energy can be directed towards achieving your goals and ambitions, especially material goals, but beware the stubborn refusal to change from a course of action even if it is obviously leading to disaster.

Your temper may be slow to rouse, but when it does, it may be difficult to control. Possessiveness and jealousy will probably need to be controlled. Nevertheless, if expressed positively this placing can give you the capacity for controlled and steady action towards the achievement of your ambitions and dreams.

Kesimpulan: Udah nyerah deh gue cari kesalahan di sini.. Pasrah aja.. Hihi..




Continue Reading...

Sunday, January 11, 2009

"Indie Corner #5" - Bandung's First Event at 2009!

Indie lovers, you MUST see this one!

Succeed with our last events
"Indie Corner Part 1-4"
which successfully warmed up
Bandung's Indie lovers on last year,
now we bring you our new event that gonna rock you up! ^_^



INDIE CORNER Part #5


Live performance by:


The Panas Dalam

Ragaji Mesin

Fake Rasta

D'Moonlight

Mantra


They will be on stage at Tuesday, January 13th, 2009
Start from 22.00 pm - till drop
Location: SCORE! Bandung @ CiWalk


Presale tickets available at "Blaze Distro" or contact Agung (0817620887)


Presale tickets: Rp. 20.000,-
On the spot: Rp. 35.000,-


See you there!



Event organizer by VICTIM Entertainment

Partners:
Blaze Distro
STV
OZ 103.1 FM Bandung
OZ Discoland
Circle K
ARDAN 105.9 Bandung FM


Continue Reading...

Saturday, January 10, 2009

The Dream of Mine (Versi Kangen)


Engkau hadir bagaikan mentari,
Menyinari pekatnya jiwaku,
Kau bangkitkan satu rasa yg membuatku terjaga,
Tuk kembali raih harapanku yg hilang,

Senyumanmu semangati hidupku,
Sadarkan diriku dari imajiku,
Kau tebarkan keteduhan lewat tatapan matamu,
Kau tawarkan kejujuran cinta untukku,

(reffrain)
Tunggu aku di sana... Aku kan datang...
Tunggu aku di sana... Aku bukan menghilang...
Saat ini bukan menghilang, tak layak semua kulakukan padamu...
Karena kau impian itu...
Ku yakin engkaulah mimpi itu...


English version:

I can feel you like a sunshine
And blink blink on my mind
You have awaken me
To reach my new hope again

Your smiles shining up my life
And bring me up from my imagination
Your eyes gave me gladness
And you offer me your love

(Reffrain)
Please wait for me, coz I'll be there
Please wait for me, I'm not dissapear
I wont leaving, I'll never do it on you
Coz you are the dream of mine
And I'm sure that you are the dream of mine


ps: Aku lagi kangen dia yg dulu ngasiin lagu ini.. Rupanya dia emang ngerti aku walopun seringkali sikapnya nyebelin hiks.. Atau aku jadi nyadar karena akhir-akhir ini aku telah membuka diri lagi? Entahlah! *sigh*


Image source: http://arcimo89.files.wordpress.com/2008/04/red-crystal-heart.jpg


Continue Reading...

Friday, January 9, 2009

Let's cool up your day and home!


Everyone hates hot air! Or, at least, that's what I think, because I'm the one who will raise fingers at the first time when someone ask about it. That's why I always turn on my fan while at home: when I'm sitting in front of my laptop (it has a desk fan to make it stay cool too), when I'm enjoying my relax time on the bed for reading or only for doing something silly like daydreaming, and you can be sure that I will turn on my fan while I'm sleeping.

But I also a woman who loves to decor my room with something cute or unique. I often browse at the internet to look for many things that cute and lovable to seen, then have a dream about buying it and put it inside my room ^_^ When I got myself opened an online store that sell so much stuffs to decor for home interior and utilities, suddenly I can't stop myself to clicked at almost every links that interested me. I found myself opened the ceiling fans site and started to searching fan models.

This site offers hundreds (or thousands like they said on the page!) ceiling fan model and its accesories, and we can shop by searching the famous ceiling fan manufacturers. So, if you called yourself as one of casablanca ceiling fans, ellington ceiling fans, or another popular brands that you can see on the website, go check this site, because it offers us so much choices of ceiling fan with so much models. Not only that, but "ceiling fans" offers more, this online store also allow us to configuring and ordering ceiling fans to exact specifications with all accessories! This site has a ceiling fan search tool to helps us find the perfect fan our application. I think it was really a useful tool.

So, if you are thinking about re-decor your home or room by replace your old ceiling fan and look for a good one, I think you should check this one. They have a cool and user-friendly site, and ceiling fans guarantees our order because they have some good policies about payment options, shipping, returns & exchanges, etc. I think their guarantees gonna makes us sleep well and have a sweet dream about a new fan while ceiling fan ships the fan to our house. So, bubye my old fan! ^_^


Image source: http://www.farreys.com/i/ceiling_fans_casablanca/fans_lg/mission_97052.jpg


Continue Reading...

Thursday, January 1, 2009

Pengemudi Nekad


Seorang Polantas menghentikan mobil seorang pria yang ngebut dengan kecepatan tinggi menerobos lampu merah, dan bermaksud menilangnya.

Polantas : "Selamat malam Pak. Tolong lihat SIM-nya".

Pria : "Wah, nggak ada Pak. SIM saya sudah dicabut gara-gara terlalu sering ditilang".

Polantas : (Menyeringai) "Oya? Kalau begitu, tolong perlihatkan STNK-nya".

Pria : "Nggak punya Pak. Soalnya ini bukan mobil saya. Ini mobil hasil curian".

Polantas : "Mobil curian?"

Pria : "Benar Pak. Tapi, tunggu sebentar. Kalau nggak salah ingat, saya lihat ada STNK di kotak perkakas di jok belakang waktu saya menyimpan pistol saya di sana".

Polantas : "Hah? Ada pistol di kotak perkakas??"

Pria : "Iya Pak. Saya menaruh pistol saya di sana ketika saya selesai merampok dan membunuh seorang wanita dan menaruh mayatnya di bagasi".

Polantas : "ADA MAYAT DI BAGASI??"

Pria : (Dengan wajah dingin) "Iya Pak".


Mendengar demikian, dengan panik si Polantas menelepon atasannya yang kemudian menghubungi Kapolda.
Tidak berapa lama kemudian, mobil itu segera dikepung oleh mobil-mobil polisi dan Kapolda mendekati si pria sambil memintanya untuk tetap tenang.

Kapolda : "Boleh saya lihat SIM Anda, Pak?"

Pria : "Oh, tentu". (SIM-nya masih berlaku dan resmi)

Kapolda : "Mobil siapa ini?"

Pria : "Mobil saya Pak. Ini STNK saya". (Juga masih berlaku)

Kapolda : "Boleh Anda buka kotak perkakas dengan perlahan dan tunjukkan kepada saya pistol Anda di sana?"

Pria : "Tentu saja Pak, tapi tidak ada pistol disana". (Tentu saja, memang tidak ada pistol di sana)

Kapolda : "Hmm.. Kalau begitu, boleh tolong buka bagasinya? Saya mendapat laporan bahwa ada mayat di sana".

Pria : "Baik Pak" (Bagasi dibuka dan memang tidak ada mayat di sana.)

Kapolda : "Saya tidak mengerti. Petugas yang menghentikan mobil Bapak mengatakan bahwa Bapak tidak mempunyai SIM, mencuri mobil ini, punya pistol di kotak perkakas, habis merampok dan membawa mayat di bagasi".

Pria : "Oh, begitukah ceritanya? Saya yakin si pembohong besar itu juga mengatakan kepada Bapak bahwa saya ngebut melanggar lampu merah."



Tet tot.. Gimana ya mukanya si Bapak Polisi yg tadinya niat mo nilang ya?? Gyahaha...

Lagi-lagi copas dari email, sekedar untuk bahan cekikikan di awal tahun agar hidup kita selalu cerah ceria sampai datangnya 31 Desember 2009, amien.. Hihi.. Sekali lagi, Happy New Year, Blogosphere! ^_^


image source: http://www.outdoor-solar-lights.com/images/solar-traffic-LED-light.jpg

Continue Reading...
 

..::|| Ulie Punya Diary ||::.. Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon